Sunday 10 November 2013

Nissan Silvia S15 interior








Pengubahsuaian ruang dalaman Nissan Silvia S15 (Interior modifications of my Nissan Silvia S15).  Inilah hasil kerjatangan En Sharif dari Maya Kusyen, Batu Pahat. Inipun setelah rasa bosan dengan rekaan dalaman asal dari kilang Nissan di Jepun. Silvia saya telah dibeli sejak tahun 2009.


Ruang kokpit Silvia. Tombol gear dan stereng masih belum lagi dibalut. Oh ya bahan yang digunakan adalah dari jenis PU, ada dua jenis bahan, jenis berlubang halus dan jenis biasa. 

Di bawah ini saya akan memaparkan gambar-gambar proses ubahsuai dalaman Nissan Silvia S15 saya.
Ruang asal dalaman



Proses pengubahsuaian bermula






Proses salutan untuk bahagian belakang S15 saya



Salutan pada kulit pintu


Salutan pada bahagian papan pemuka

Oh ya , semasa proses salutan ini dilakukan saya telah meminta Maya Kusyen untuk melakukan pemasangan Soundproofing (kedapbunyi) 



Bahan soundproofing, terdiri dari 3 jenis ketebalan, paling tebal ditampal pada mudguard dan juga kawasan yang ada kesan angin secara terus.

Kos yang dikenakan oleh En Sharif dari Maya Kusyen amatlah berpatutan. 














No comments:

Post a Comment